• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79813
+
-

بهره‌برداری از مرکز نگهداری  بیماران اعصاب و روان در مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: دهه فجر امسال یک مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان ویژه بانوان در استان مرکزی افتتاح می‌شود.

به گزارش مهر، «زهرا امینی» افزود: در حال حاضر برای بیماران مزمن 2 مرکز بیماری روانی برای اقامت بیش از 6 ماه در اراک وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که تعداد بیماران روانی و سایکوتیک دارای پرونده در بهزیستی استان رو به افزایش است، فضای موجود موجب شده که نتوانیم برای همه آنها خدمات مطلوب داشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در مراکز نگهداری بیماران روانی با مشکل مواجه هستیم و در این راستا درصدد هستیم در دهه فجر امسال افتتاح یک مرکز بیماران روانی ویژه بانوان را در  استان داشته باشیم.

امینی اظهار کرد: با توجه به این‌که سازمان بهزیستی مجوز ارائه یک مرکز دیگر را نمی‌دهد به دنبال کمک‌های خیریه هستیم تا بتوانیم هزینه‌های آن را تأمین کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز روزانه بیماران روانی افزود: مراکز روزانه بیماران روانی در استان مرکزی وجود دارد و خدمات قابل ارائه به بیماران روانی مزمن که دچار مشکلات هستند به شکل روزانه ارائه می‌شود تا شب‌ها در کنار خانواده‌شان باشند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: یکی از معضلات و مشکلات اصلی در استان و به‌ویژه در اراک نبود دسترسی به یک سایت در خصوص تشکل‌ها و مراکز خیریه است که کارهای حمایتی انجام می‌دهند، زیرا افرادی هستند که از چند خیریه کمک‌های فراوانی را دریافت می‌کنند. بنابراین باید شفاف‌سازی لازم با وجود این سایت در خصوص دریافتی افراد از خیریه‌ها مشخص شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید